Monday, November 21, 2011

ayuh pertahan emas sukan sea

harimau pasti mengaummm...aummmm


salam kepada semua pembaca... seperti semua rakyat malaysia yang meminati benda bulat yang boleh bergolek2 boleh ditendang ke sana ke mari... malam ini jam 8.30 malam akan berlangsungnye pertandingan 'ibu segala' sukan sea yakni perlawanan akhir bola sepak yg menemukan harimau muda kita menentang si garuda yg konon2 gagah perkasa...






indonesia rata - rata menurunkan beberapa pemain negro yg telah diberi kerakyatan namun kite perlu optimis bahawa kite leh menang final ini n mempertahankan emas yg kite dapat 2 tahun dulu...






beberapa fakta menarik pada final kali ini 


1)bola belom start..perang comment dah bermaharajalela di Facebook


2)tiket abis, kaunter tiket dibakar di indonesia(kalo kat malaysia penyokong xde la smpai bakar stadium)


3)malaysia kene hadap berpuluh ribu penyokong indonesia di stadium keramat mereka gelora bung karno


4)pemain malaysia terpaksa menaik barracudda sekali lagi ke stadium(kereta perisai anti peluru)


5)barisan pertahanan malaysia lah sandaran terakhir team nie sbb antara yg paling steady adalah mereka sbb dorg berlima cukup berpengalaman (apek - keeper, mahali,assarudin,fadhli shas n muslim)






apa yang aku nk tgk ialah persembahan menarik antara kedua2 pasukan terutamanya harimau muda... tlg la tunjukk yang korg nie berbaloi dihantar training kat slovakia... kalo perfomance korg macam korg lawan singapore,kemboja n semi lawan myanmar arituh... kalah pown aku xheran.. sbb alang2 nk menang biar menang cantik n jgn menang nasib...






kalau si botak nie main... doa2 kan lah die akan score nasib lagi... sbb aku langsung xsuke n bnci tgk die main... pemain sayap nogori sembilan nie antara player yg aku masih xpaham kenapa die ada dlm skuad harimau malaya n harimau muda... maap la ye fakri saarani...




nie lagi sorang..seb baek la die nie injured wktu semi aritu..masuk xsmapi bape minit dah injured... langsung xleh harap.. si gergasi izzaq faris ramlan nie..sumpah aku xsuke die main..walaupon die score goal cantek lawan thailand aritu namun aku tetap x suke die.. syukur die injured..






apa pown doa aku akan juge mengiringi semua pemain,jurulatih n segala tenaga kerja pasukan bola sepak malaysia sbb aku mmg pminat bola sepak... jadi mmg kewajipan aku utk sokong team malaysia... ayuh malaysia main bersungguh - sungguh..aku juge doakan semoga kalian tidak menerima ape2 perkara yg x diinggini...










kalau zaman dulu2 pemain kita siap bawak anak harimau utk sukan olimpik... sepatutnya pemain skarang mempunyai smangat macam nie.. baru bergaya..!!

No comments:

Post a Comment